Nova odgojna metoda uskoro u biogradskom vrtiću

Objavljeno: Petak, 15. listopada 2021. 11:10
Ocijeni
(0 glasova)

Dječji vrtić u Biogradu na Moru počeo je s radom prije 46 godina, još 1975. godine. Ima dva objekta, matični vrtić u Ulici Marina Držića u samom gradu i njegovo područno odjeljenje u Paškoj ulici na Torovima - Kosi Zapad, iznad Jadranske magistrale, te zbog velikog broja djece i iznajmljeni prostor u hotelu Adria, nasuprot srednje škole.
- U pedagoškoj godini 2021./2021. vrtić pohađa 192 djeteta, s 25 predškolske djece ukupno 217, kazala je Esma Brzić, ravnateljica Dječjeg vrtića Biograd na Moru, istaknuvši kako imaju 43 djelatnika, od odgojitelja i stručnih suradnika do kuharica, spremačica i kućnih majstora.

Nošenje s kompleksnim svijetom
Dijete ima samo jedan intuitivni cilj, kaže ona, a to je razvoj zdrave slike o sebi. Ono ima potrebu razviti svoje unutarnje resurse i mogućnost nošenja s kompleksnim svijetom koji ga okružuje.
- Za što bolji i sveobuhvatniji rad, moderniji i suvremeniji pristup u radu s najmlađima uvijek ima mjesta za usavršavanje. Naime, dvije odgojiteljice, Nikoleta Mustapić i Antonija Kolačko, upravo su završile dodatnu izobrazbu, odnosno edukaciju u Stručno-razvojnom centru Montessori u Splitu te zaslužile diplome iz Montessori pedagogije, istaknula je Brzić.
Montessori pedagogija za cilj ima razvoj neovisnosti i samostalnosti djeteta što se pak postiže radom i slobodom pomoću različitih pedagoških i didaktičkih aspekata.
- Biogradski dječji vrtić pridaje puno pažnje obrazovanju i dodatnom usavršavanju svog odgojno obrazovnog kadra, a ova vrsta pedagogije bez sumnje će pridonijeti još boljem i kvalitetnijem radu s djecom te rezultirati i boljim postignutim rezultatima, kazala je Brzić.

Razvoj empatije i osamostaljivanja
Mlađa i starija djeca rade zajedno jer se time želi potaknuti razvoj empatije kod starijih, odnosno, osamostaljivanje kod mlađih.
- Radi se o alternativnom programu koji bi trebao zaživjeti u našoj ustanovi nakon što se ispune svi uvjeti za njegovu realizaciju, naglasila je Brzić.
Montessori pedagogija je znanstveno utemeljen način podučavanja čije je temeljno načelo emancipiranje djeteta kroz usmjeravanje njegove pažnje na proces samostalnog donošenja odluka.
- Kako se bazira na individualnom pristupu svakom djetetu, tako nije ograničeno vrijeme unutar kojega ono mora usvojiti određena znanja, navodi Brzić.
Temelji se na motu »Pomozi mi da to učinim sam«, gdje se od odgojitelja traži da djecu usmjerava prema samostalnom rješenju postavljenog problema.

Pedagoške metode Marije Montessori
- Djeca se ne pohvaljuju za postignut rezultat, već se kod njih želi potaknuti zadovoljstvo onim što su samostalno postigli, ističe Brzić.
Ovu odgojnu metodu je pokrenula Maria Montessori, talijanska pedagoginja, liječnica i uvjerena katolkinja koja 1907. godine otvara Dječju kuću (Casa dei Bambini) u San Lorenzu, u kojoj je razvijala metodiku rada s djecom s mentalnom retardacijom. Dvije godine potom u Citta di Castello organizira prvi tečaj na kojem se uči o njenoj metodi za učitelje. Prvu Montessori školu otvara u Španjolskoj. Godine 1929. u Berlinu je osnovana Association Montessori Internacionale (AMI), čije se središte 1935. godine seli u Amsterdam gdje je i danas.

Posebna i skupa didaktička oprema
- Za razliku od klasičnog obrazovanja ovom odgojnom metodom potiče se djecu da kroz kreativne i jednostavne zadatke izraze svoju samostalnost, ojačaju svoje samopouzdanje, jer jedino tako dijete će učiti o svijetu, umjesto da mu mi odrasli sve serviramo i napravimo umjesto njega, istaknula je Brzić.
Ova metoda provodi se danas diljem svijeta, kaže ona, i daje izvrsne rezultate.
- Iako mi u našem vrtiću koristimo neke od metoda iz tog programa, za primjenu čitavog programa potrebno je posebno odobrenje, a također i posebna didaktička oprema koja je specifična, samim tim i prilično skupa. Stručno osposobljene odgojiteljice Antonija i Nikoleta jedva čekaju da započnu intenzivnu primjenu u samom vrtiću u svakodnevnom radu s djecom, zaključila je Brzić.

IZJAVA O ZAŠTITI PRIVATNOSTI I SIGURNOSTI OSOBNIH PODATAKA