"Mornari i fućkalice" u Gradskoj galeriji

Objavljeno: Utorak, 09. svibnja 2017. 14:21
Ocijeni
(0 glasova)

U Gradskoj galeriji "GrafArt" u gradu Biogradu postavljena je izložba slika pod nazivom "Mornari i fućkalice" rađena u tehnici acrila na platnu, zagrebačkog likovnog umjetnika Tomislava Osteremana. Za Ostermanovo slikarstvo stručnjaci kažu da je pretežno slikarstvo plohe. On se nikada ne upušta u perspektivno prikazivanje prostornih koordinata, i zato mu kompozicije djeluju poput vinjeta ili emblematičnih znakova.
Sve nas to vodi određenom zaključku da se ovo slikarstvo manifestira kao kunderijanska "nepodnošljiva lakoća postojanja", a slika se nekako uprvo u tom smjeru i kreće upravo iz razloga što u slikarstvu vidi mogućnost otupljivanja preoštrog šiljka brutalne svakodnevice. Njegovo slikarstvo je zapravo vodviljsko slikarstvo, kako ga je ovom zgodnom sintagmom okarakterizirao njegov mentor na doktorskim studijama, slikar prof. Igor Rončević. Poznato je da je “Vaudville“ francuska riječ koja označava dugu tradiciju scenskih prikazivanja koja su mješavina operete, omedije, cirkusa, mađioničarskih akrobatskih točaka, pantomime, plesa, recitala, poezije, pjevanja i slično. Ti vaudvillei su zapravo cabareti, ali voudville nije samo opuštajućža zabava za dokonu publiku, već pažljivo dramaturški obrađena i režirana predstava koja govori o svim aspektima homo ludensa u nama,a uvijek s određenom poukom, katkada i gorkom koja nam služi kao katarza u kontekstu suzbijanja esencijalnih i egzestencijalnih životnih svakodnevnih tegoba,nepretencionalno se povodeći za labavim i lagodnim sadržajima. No,Osterman svoje vodviljsko slikarstvo temelji na krajnje jednostavnim, vješto usaglašenim kružnim, polukružnim, četverokružnim ili trakastim vizualnim komponentama, koje uvijek u svojoj dubini nose svojevrsnu zagonetku.Sve što se u ovom slikarstvu događa na razini je preispitivanja čovjekovoga,onoga opće ljudskog ovdje i sada.Kritičari se također slažu i u konstataciji da je u Ostermanovim djelima vidljiva orginalnost i autentičnost likovnog izražavanja, što svakako potvrđuje i činjenica da je već  izlagao i u SAD-u, što znači da i na razini internacionalnog prepoznavanja njegovo slikarstvo "pije vodu". Svakako još valja naglasiti da je jedna od bitnih sastavnica Ostermanovog umjetničkog djelovanja i tendencija brendiranja njegovih već sasvim prepoznatljivih motiva Mornara, Fućkalica, Žveglica, Žlabučara, bijelih i crnih Ofci, te Panda i Žirafa jer su one naprosto "trade mark" njegove umjetničke osobnosti.Uz već spomenuto, likovni kritičari  iskazali su još puno pohvala ovom mladom likovnom umjetniku pred kojim je bez sumnje uspješna likovna karijera. O autoru i njegovom djelu prilikom otvaranja ove izložbe u Gradskoj galeriji  koja je organizirana u suradnji s Zavičajnim muzejom govorili su Tonči Jeličić voditelj galerije i Draženko Samardžić ravnatelj Zavičajnog muzeja grada Biograda. Istaknuli su ovom prilikom uz sve pohvale autoru i njegovim djelima, i izuzetno dobru suradnju ovih dvaju kulturnih ustanova u gradu,te naglasili kako će i tijekom nadolazećeg razdoblja upriličiti nekoliko zanimljivih izložbi.Ugodnom ozračju ove večeri u Gradskoj galeriji doprinjeo je svojim glazbenim nastupom i Tomislav Milačić  muzicirajući na  saksofonu.J.F.

bnm.logo.footer

Službene mrežne stranice
Grad Biograd na Moru